Fagpressen og forbruksåndsutmaningen

bullybabe Ja, hjertelig velkommen til å dele bord med Cupido i front!

Meldingen står øverst på storskjermen i Oslo Kongressenter. Fagpressens medlemmer har fått klar beskjed om å twitre «for å skape aktivitet i salen» under Fagpressens dag.

Fagpressen #fdagen2010 Da er vi snart startklare. Fyll opp bordene foran

svartekatta Deilig fruktvogn på #fdagen 2010

Fruktvogna, nå også på blogg.

Her er svartekatta så fremtidsrettet at hun legger ut et mobilbilde av fruktvogna på twitpic.

Arne-Inge er første foredragsholder. Han snakker om milliarder. 200 milliarder på ti år for Google, 11 milliarder på halvannet år for YouTube (solgt!) og 63 milliarder på seks år for Facebook. 42 000 nordmenn har iPad før den er lansert i Norge, og snart kan vi klikke på klærne til skuespillerne i filmer for å kjøpe dem. En veldig spennende utvikling, synes Arne-Inge. CNN sier at Facebook er deres største konkurrent, sier Arne-Inge, og viser fram søyler og tall og bunntall og et utrolig hyggelig løft med rød ring rundt.

Fagpressen #fdagen2010 Markedsfolk er på nettet hele dagen. Hva med bakere, rørleggere og bønder……

Advokatbladet #fdagen2010 bønder er online i fjøset med kuene (chip rundt halsen) og med Tine og Facebook og msn.

Dette er tall dere ikke har sett før! jubler Arne-Inge og viser fryktelig mange søyler med prosenter på mens folk twitrer og twitrer. Og så, et kakediagram på 20 millioner og annonsører og gled dere til 2011 for markedet kommer til å vokse og parametre og verdiskapning og rekker vi spørsmål?

På Twitter har folk begynt å skåle og snakke om baren etterpå og hvor sent de skal komme på jobb i morgen. Og hvis noen tror at krisen ikke er over, så snakk med meg i pausen, sier Arne-Inge.

Så skal Cecilie holde foredrag. Hun sier «sosiale medier» cirka tjue ganger på to minutter, så hun er veldig oppdatert. «Jeg er opptatt av å vise til forskning», sier Cecilie, og viser til at 64 prosent blir fans på Facebook fordi de vil vise at de støtter en virksomhet. Revolusjonerende forskning, med andre ord. Hvordan skal vi omdanne passive fans til aktive ambassadører? Jo, vi skal bruke dialog som merkevarebygging. Facebook kan brukes til å overvåke vareprating som foregår om deg der ute, sier Cecilie.

Fagpressen #fdagen2010 Hvor mange er fan av Fagpressen i dag?

synnesm 116 personer liker fagpressen på facebook. Tror det er flere fans der ute :) særlig her i salen #fdagen2010

pippi65 Samhandling med fans på sosiale medier, det vil si utvisking av skillet mellom konsument og produsent, er suksessoppskriften #fdagen2010

Det er nå jeg oppdager Fagpressens egne pastillesker på bordet. Logoen deres gjør seg godt i pastillformat, tenker jeg. «Hva gjør vi med alle de som liker oss på Facebook?» spør Cecilie. Yessss snart lunch, twitrer Advokatbladet.

Eller som Thure Erik Lund ville sagt: Et forbruksnarkomant levevis, en überfascistoid privatkapitalistisk forbruksåndsutmaning, et slags mobiltelefonreklameaktig verdensras – i motsetning til den siste perifere fliken av virkelighet som ennå ikke er fortært og ufarliggjort av markedskreftene. Mer om det i hans nye roman Straahlbox.

Så er det tid for triple sandwicher, wraps og chiabattaer, for den som klarer å brøyte seg gjennom berget av gratispenner, nøkkelringer og tørka godteri bakerst i lokalet. Etter pausen møter vi foredragsholder Flemming fra Danmark. «Jeg er først og fremst et innholdsmenneske», sier han. Puh!

=Oslo har heldigvis ingen markedsavdeling, men vi har 15 034 fans på Facebook per 20/11/10.

Reklamer

Legg igjen en kommentar

Filed under Bloggpost

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s