Kirke-hacking

Jarle Fagerheim (20) debuterte som gudstjenesteorganist da han var 13. Siden har han sneiet innom musikkhøyskolen og flere andre studier (keisamt når sjølvstendig tenking vert aktivt frårådd), og vært 4. kandidat for Miljøpartiet De Grønne i Oslo.

Min nye bloggfan har rimelig greie på åtte språk, og brukte hackermetoden da han lærte seg selv å spille orgel.

«Du er den fyrste norske eg har sett som refererer til Himanens hacker-etikk, ei bok eg slukte for nokre år sidan etter ein tur på ein brukthandel i Stavanger,» sier han.

«Det slo meg at eg hadde lært ikkje berre datamaskinbruk etter hacker-metoden, men òg orgelspel. Det at eg har lært meg å spela på eiga hand, med tallause innspel og inspirasjonskjelder utanfrå, men aldri regelbunden undervisning, står fram som ein føresetnad for at eg kan gjera det eg gjer. Klassiske konsertar, orgelkonsertar ikkje minst, er ofte ulideleg keisame, for musikarane har vore gjennom to-tre tiår med intensiv, rigid opplæring. Nokre få greier å frigjera seg frå dette, dei vert elles kalla «store musikarar». Eg undrar kor mange fleire slike vi kunne ha hatt.»

Karibua foreslo at vi kunne hacke en kirke og prøve orgelet. Jarle har nøkkel til Markuskirken på St. Hanshaugen, men yndlingsorgelet hans står i Paulus kirke på Grünerløkka. En kirke som også er sentral i tidenes beste norske film. Ved hjelp av litt nettverksbygging, eller telefonering som det het i gamle dager, får Jarle åpnet døra.

«Musikken er faktisk den einaste samanhengen der eg vågar å berre vera meg sjølv,» sier Jarle. Slik høres det ut.

Når man har spilt Toccata i D moll er det best å spille Fuge. Også kjent som ringetone fra det klassiske mobilreportoaret. Jarle presiserer at forberedelsene var minimale, at notene tilhører et helt annet stykke og at musikkyndige nok vil tenke «han der kunne sanneleg trengt nokre tiår med intensiv rigid opplæring, så kunne han spela rett tonar i fugen!».

Orgelmusikk for to talentfulle føtter: Variasjoner over et tema av Paganini av Geoge Thalben-Ball.

Se også:
Diagnose: Intelligent
Is learning the organ different from learning other things? (Jarle, 15)

Share

1 kommentar

Filed under Bloggpost

One response to “Kirke-hacking

  1. ..mona..

    ….fantastisk!!!! det er lenge siden jeg har kooooooosa meg med orgelspill!!! jeg har blitt superfan – heia jarle!!!! gode klemmer fra mona:)

    Lik

Legg igjen en kommentar

